Wzór deklaracji
Od 1 stycznia 2020 r. obowiązuje nowy wzór deklaracji.
W związku ze zmianą wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, od 1 stycznia 2020 r. w przypadku zamieszkania na nieruchomości pierwszego mieszkańca lub zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości opłaty, należy składać deklaracje na nowym formularzu.
Wzór deklaracji o wysokości opłaty za odpady obowiązujący od 1 stycznia 2020 r.
Miejsce składania deklaracji:
Deklaracje należy składać w siedzibie Związku Gmin Powiatu Dzierżoniowskiego, ul. Świdnicka 38, 58-200 Dzierżoniów, II piętro, pokój 204,
Właściciele nieruchomości z terenu Miasta i Gminy Niemcza, mogą składać deklaracje także w Urzędzie Miasta i Gminy w Niemczy, Rynek 10, 58-230 Niemcza.
Kto składa deklarację?
Budynek jednorodzinny – deklarację składa właściciel nieruchomości.
Przez właściciela rozumie się także: współwłaścicieli, użytkowników wieczystych, jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomościami.
Budynek wielorodzinny – deklarację składa wspólnota mieszkaniowa lub spółdzielnia mieszkaniowa.
Kiedy składamy deklarację?
14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty.
Składanie deklaracji drogą elektroniczną
Aby złożyć deklarację drogą elektroniczną należy:
- Pobrać deklarację (odnośniki do deklaracji powyżej), wypełnić i przesłać za pośrednictwem ePUAP, korzystając z formularza pisma ogólnego.
- Wymagane jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie www.ePUAP.gov.pl
- Po zalogowaniu się do ePUAP, w zakładce „Alfabetyczna lista spraw” należy wybrać „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”
- lub skorzystać z linku: https://epuap.gov.pl/kup/searchContentServlet?nazwaOpisu=Pismo+ogolne+do+podmiotu+publicznego
- Należy kliknąć „Załatw sprawę”, a następnie wpisać w polu „Ustaw/zmień adresata” nazwę (całą lub część) podmiotu do którego ma zostać wysłane pismo. Z rozwijanej listy należy wybrać adresata.
- Wypełniamy pola „Tytuł pisma” i „Treść” (podświetlone na różowo). Deklarację załączamy w załączniku.
- Całość podpisujemy podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym i wysyłamy.
W ten sposób można prowadzić z nami każda korespondencję.
INSTRUKCJA OBSŁUGI EPUAPU ZNAJDUJE SIĘ na www.epuap.gov.pl
Strona główna > Pomoc > Obywatele > Podręczniki
Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie „złośliwe” będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.